Studi Mengenai Anak Yang Mengalami Hambatan Perilaku Dan Emosi Yang Berfokus Pada Gejala Hiperaktif Dan Tunalaras

  • Mega Utami Imyansah Universitas Muhammadiyah Riau
  • Rima Junita Putri Universitas Muhammadiyah Riau
  • Yohana Dwi Putri Universitas Muhammadiyah Riau
  • Nailah Assahira Universitas Muhammadiyah Riau
  • Wismanto Wismanto Universitas Muhammadiyah Riau
Keywords: Childreen, Behavioral Barriers, hyperactivity, maladjustment

Abstract

Tunalaras and hyperactivity have different meanings. Hyperactive children tend to have the urge to do things excessively, have difficulty staying still, and are always active. Meanwhile, children with disabilities are children who experience chronic behavioral and social disorders. This study aims to analyze the behavior of children who experience behavioral and emotional barriers, focusing on symptoms of hyperactivity and impairment. The method used in this study is qualitative research using library research methods. Data was collected through a review of journals, books, and other sources of information relevant to the research topic. Data analysis is carried out using a descriptive approach with data reduction techniques, data analysis, and conclusions. The results showed that a child can be considered to have hyperactivity disorder and impaired he must show three main symptoms in his behavior, namely inattention, hyperactivity, and impulsivity.

References

Junaidi, Andisyah Putra, Asmarika, Wismanto, R. syafitri. (n.d.). Pola Komunikasi Guru dengan Peserta Didik dalam. 4(3), 1162–1168.

Nur’ Adilla Asfi, F. R., & M. Iqbal Ramadhan, Rafki Parifia, W. (2024). MASJID ASY SYAKIRIN SEBAGAI SUMBER INFORMASI DAN PUSAT KOMUNIKASI PENDIDIKAN ISLAM PADA MASYARAKAT. 7, 230–239.

Sartika, D. G., & Lestari, Ayu, W. (2024). Analisis Nilai-Nilai Pendidikan Dalam Konteks Menjadi Pendidik Profesional. 2, 30–38.

Sartika, D. G., Zanti, L., Aisyah, R. D., & Anggelia, Merli, W. (2024). Tujuan Pembelajaran Islam : Meneliti Ayat-Ayat Dalam Al-Qur ’ an Dan Manusia Sebagai Objek Pendidikan. 2(3).

Septiani, C., Binti, F. A., Amri, I., & Syakira, Saidah, W. (2024). Pengembangan Kecerdasan Spiritual Anak Melalui Amalan Ibadah Puasa Ramadhan Sejak Masa Dini. 2(1).

Wardah yuni kartika, Lidya zanti, Dini gita sartika, Zaky Raihan, W. (2024). Peran Orang Tua Dalam Pendidikan Akhlak Anak Sejak Dini Dalam Sudut Pandang Al-Qur ’ an. 2, 290–300.

Wismanto, Agus Salim, Afdal, Deprizon, A. F. (n.d.). Peran Manejemen Teknologi Informasi dan Komunikasi dalam Dunia Pendidikan di Era Disrupsi. 4(3), 1290–1297.

Wismanto, W., Marni, S., Azhari, MW, & Sukmawati, E. (2024). Penguatan Bahasa Cinta dalam Proses Pendidikan Karakter bagi Anak Usia Dini. Mitra Ash-Shibyan: Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 7(01), 1–10.

Published
2024-05-06
How to Cite
Mega Utami Imyansah, Rima Junita Putri, Yohana Dwi Putri, Nailah Assahira, & Wismanto Wismanto. (2024). Studi Mengenai Anak Yang Mengalami Hambatan Perilaku Dan Emosi Yang Berfokus Pada Gejala Hiperaktif Dan Tunalaras. Bersatu: Jurnal Pendidikan Bhinneka Tunggal Ika, 2(3), 89-96. https://doi.org/10.51903/bersatu.v2i3.712