Peran Konseling Bagi Anak Broken Home
Abstract
Family is the most important place that can influence children. The term Broken Home is commonly used to describe families that fall apart due to problems in the family, precisely because both parents do not care and pay attention to the situation and circumstances in a household. And this counseling is to help Broken Home children to encourage broken home children by providing them with support, giving them the opportunity to express their feelings, as well as helping them to overcome psychological and emotional impacts by providing a forum for emotional expression, self-understanding, and skill development. In this writing, the author hopes to help children who experience Broken Home can accept themselves and can recover from what they are experiencing.
References
Anis, A., Pither, K., & Megawati, D. (2023). MEMBIMBING DAN MENGENALKAN ROH KUDUS KEPADA ANAK BROKEN HOME. JIP: Jurnal Ilmu Pendidikan, 1(1), Article 1.
Ariyanto, K. (2023). Dampak Keluarga Broken Home Terhadap Anak. Metta : Jurnal Ilmu Multidisiplin, 3(1), Article 1. https://doi.org/10.37329/metta.v3i1.2380
Fradinata, S. A., Netrawati, & Karneli, Y. (2023). PENERAPAN TERAPI REALITA UNTUK MENGATASI KENAKALANREMAJA PADA SISWA BROKEN HOME. Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Sosial, 1(4), Article 4. https://doi.org/10.58540/jipsi.v1i4.90
Juhi, Z., Komaruddin, K., & Jannati, Z. (2023). KONSELING INDIVIDU DENGAN TEKNIK SELF-MANAGEMENT UNTUK MENGURANGI PERILAKU AGRESIF PADA SANTRI (STUDI KASUS KLIEN “A” YANG MENJADI KORBAN BROKEN HOME). EDUCATIONAL JOURNAL : General and Specific Research, 3(2), Article 2.
Kamaluddin, H. (2011). Bimbingan dan Konseling Sekolah. Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan, 17(4), Article 4. https://doi.org/10.24832/jpnk.v17i4.40
Kasingku, J. D., Sanger, A. H., & Gumolung, D. A. G. (2022). DAMPAK BROKEN HOME PADA ANAK MUDA DAN SOLUSINYA. KOLONI, 1(4), Article 4. https://doi.org/10.31004/koloni.v1i4.325
Mahnunin, J., & Ridjal, T. (2021). Identifikasi Tingkah Laku Siswa dari Keluarga Broken Home (Studi Kasus tentang Keluarga Broken Home dan Tingkah Laku Siswa MTs). Jurnal Thalaba Pendidikan Indonesia, 4(1), Article 1.
Muhtar, M. A., Zulkifli, M., & Zulfa, B. I. (2022). PENGARUH BROKEN HOME TERHADAP MOTIVASI BELAJAR SISWA DI KELAS XI MA MUALLIMIN NW GUNUNG RAJAK TAHUN PELAJARAN 2021/2022. Nahdlatain: Jurnal Kependidikan Dan Pemikiran Islam, 1(2), 350–358. https://doi.org/10.51806/nahdlatain.v1i2.100
Musa, I. (2023). GAMBARAN RESILIENSI USIA DEWASA MADYA DARI KELUARGA KORBAN BROKEN HOME. EZRA SCIENCE BULLETIN, 1(2), Article 2. https://doi.org/10.58526/ez-sci-bin.v1i2.32
Rajagukguk, S. R. J., Sibagariang, S., Sinaga, N. R., Sitompul, H. Y., & Widiastuti, M. (2022). DAMPAK KELUARGA BROKEN HOME TERHADAP PESERTA DIDIK YANG MENGALAMI KESULITAN BERKOSENTRASI. Jurnal Pendidikan Sosial Dan Humaniora, 1(4), 383–402.
Sari, M. A., Fitria, L., & Radyuli, P. (2023). Permasalahan Siswa dari Keluarga Broken Home. JURNAL PTI (PENDIDIKAN DAN TEKNOLOGI INFORMASI) FAKULTAS KEGURUAN ILMU PENDIDIKAN UNIVERSITA PUTRA INDONESIA “YPTK” PADANG, 10(2), Article 2. https://doi.org/10.35134/jpti.v10i2.176
Utomo, T. D., Prakosa, E., Ariawan, L. D., & Triyono, T. (2022). Broken Home Sebagai Faktor Penyebab Anak Berkonflik dengan Hukum. Jurnal Sosial Teknologi, 2(1), Article 1. https://doi.org/10.59188/jurnalsostech.v2i1.286
Wardiansyah, J. A., & Savira, L. (2022). Perkembangan Psikologi Anak Sekolah Dasar/Madrasah Ibtidayah Akibat Pengaruh Keluarga Broken Home. Ngaji: Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), Article 1.
Yulianti, Y., Rosantika, M. T., & Susanti, M. (2023). Identifikasi Pola Komunikasi Dalam Keluarga Broken Home. Innovative: Journal Of Social Science Research, 3(2), Article 2. https://doi.org/10.31004/innovative.v3i2.1132